– här är alla vinnare
    Skriv nedan epostadressen till vännen du vill tipsa till Din väns epost nedan:

    Frågor&Svar

     

    OBS! M3 Auktion har premiär under februari 2019

    Nätbutiken och auktionen med fabriksnya produkter drivs av Broadcast Media Group.

    Broadcast Media Group (Broadcast) som driver "M3 Auktion" startade nätauktioner med fabriksnya produkter 2010, bland annat Vi villa auktion i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Broadcast är ägare av och juridiskt ansvarig för auktionstjänsten/nätbutiken "M3 Auktion". Ansvarig utgivare: Kenneth Engström kenneth.engstrom@broadcastmedia.se  
    P.S. Klicka på rubrikerna nedan för att ta del av underliggande information.

    Hur får jag kontakt med Kundtjänsten?

    Ring Kundtjänst 0793 414467 mellan kl. 09.30-11.30 13.30-16.00 vardagar. Om upptaget eller ej svar, lämna inte röstmeddelande. Maila till kundtjanst@broadcastmedia.se  Vi svarar snabbt och mer än gärna på dina frågor. Du får ett svar inom några timmar på vardagar. 

    Gäller det betalningsfrågor, ring till Resurs Banks kundtjänst vardag 08:00-18:00. Telefon: 0771 112233 eller kundservice@resurs.se


    Vem är ansvarig för M3 Auktion och behandling av dina personuppgifter?

    Du kan känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Vi följer den gällande dataskyddslagstiftning GDPR. Broadcast är ansvarig för all handel i auktionen med nätbutik och personuppgiftsansvarig för dina uppgifter. Broadcast Media Group är ett svenskt bolag med bemannad svensk kundtjänst med säte i Stockholm. Mer information under rubriken "Användarvillkor. Vilka allmänna villkor och auktionsregler är det som gäller?" nedan.

    Broadcast Media Group handelsbolag
    Organisationsnummer: 969746-5905

    Adressuppgifter:
    Broadcast Media Group
    Birger Jarlsgatan 104 N, Entréplan
    114 20 Stockholm

    Kundtjänsten:Maila till kundtjanst@broadcastmedia.se Eller ring: vardagar 09:00-11:00 13:00-16:00: tel: 0739 414467


    Reservationspris?

    Leverantören har i vissa auktioner begärt reservationspris, alltid angivet i dessa auktioner. Det är det lägsta pris som ett säljande företag accepterar i auktioner där auktionsobjektet har ett högt konsumentpris och låga marginaler. Om en auktion skulle avslutas med bud som är under reservationspriset fattar det säljande företaget beslut om de vill sälja till buden. Reservationspriset gäller i även i auktioner med  2-3 budgivare. De som har haft högsta bud vid 1-3 vinnare får ett vinnarmail men vi förbehåller oss rätten att anullera bud genom mail om bud är under reservationspriset.

    Broadcast som är ansvariga för auktionen har som mål att reservationspriset är satt så lågt att vinnaren får en hög rabatt i auktionen. 


    Hur gör jag för att lägga bud i auktionerna?

    För att kunna lägga bud måste du registrera dig med namn, e-mailadress och ditt mobilnummer. Därefter väljer du vilken produkt du vill bjuda på eller köpa direkt till rabatterat pris och klickar på knappen Bjud/Köp eller Mer info. På denna sida beskrivs produkten utförligt och butikspris anges. Det framgår klart var du ska lägga ditt bud eller hur du väljer att köpa direkt till rabatterat pris.


    Är det gratis att registrera sig och att bjuda i auktionen?

    Ja det är helt gratis att registrera sig och att lägga bud i auktionen. 


    Ni säger att "alla är vinnare", vad menar ni med det?

    Efter auktionsstopp får budgivare som inte vann ett unikt erbjudande till budgivare från de flesta leverantörer av de produkter som du bjöd på så även om du inte vinner budgivningen kan du se dig som en "vinnare". 


    Kan jag bjuda hur mycket jag vill ?

    Nej, du kan inte bjuda mer än auktionsobjektets angivna värde. Grundtanken med auktionstjänsten är att alla ska ha möjlighet att göra förmånliga köp, inte vinna till varje pris.


    När startar och slutar auktionen?

    Auktionerna pågår i snitt en vecka med olika start- och sluttid, vilket anges där den enskilda auktionen presenteras. Kontrollera sluttiden i den auktion som du vill bjuda i. När auktionen är stängd kan du inte fortsätta budgivningen.


    Varför förlängs populära auktioner i treminutersperioder?

    När många tävlar om att vinna strax före auktionsstopp så kan slumpen avgöra vem som vinner. När flera bud läggs samtidigt kan bud försenas på grund av budgivares uppkoppling; hög trafik etc. För att auktionsresultatet ska bli helt rättvist har vi som de flesta andra populära auktionsarrangörer en treminutersregel. Kommer det in bud under de tre sista minuterna före auktionsstopp förlängs auktionen med tre minuter samtidigt som den som blev överbjuden får ett mail. "Du är överbjuden". Får vi in nya bud under förlängningen förlängs auktionen med ytterligare tre minuter fram till dess att inga nya bud kommer in och den som bjudit högst utses till vinnare.


    Får jag besked om jag blir överbjuden?

    När du bjuder över det angivna högsta budet leder du budgivningen. Om du blir överbjuden får du ett mail så ha som vana att kontrollera inkorgen när du bjuder i auktionen även skräpostmappen). Därefter är valet ditt; bjuda över eller avstå. Det är viktigt att du som deltar i auktionen bevakar ditt/dina bud så att du inte missar att höja ditt bud om du så önskar.


    Ett eller flera exemplar?

    I vissa auktioner erbjuder vi flera enheter. Det anges alltid i textsidan som beskriver produkten. Exempel: "Två budgivare får köpa för sitt högsta bud vid auktionsstopp". Det innebär att budgivaren med högsta bud och budgivaren med näst högst bud får köpa för sitt högsta bud. Direkt efter auktionsstopp mailas ett besked med en betalningslänk till dessa två. 


    Hur många bud kan jag lägga?

    Du kan lägga obegränsat antal bud men inte bjuda över det angivna värdet på produkten i aktuell auktion och inte bjuda över ditt eget bud om du har det högsta budet.


    Kan jag ångra ett bud?

    Nej, dina auktionsbud är bindande. 


    Hur vet jag om jag vunnit budgivningen?

    Efter avslutad auktion får vinnaren ett mail med betalningsinstruktioner. Vinnarmailet går ut inom 2 timmar efter auktionsstopp. När betalningen är genomförd beställs leverans av auktionsvinsten från leverantören till den adress som du har lämnat när du registrerade dig. Om samma bud (t ex vid dold auktion) läggs som högsta bud, vinner den som enligt våra loggfiler lagt det aktuella budet först.


    Kan mitt bud diskvalificeras?

    Vi äger rätt att diskvalificera bud, tex om:
    1. Har vi inte fått in betalningen för ditt vinnarbud inom 10 dagar så diskvalificeras budet och budgivaren kan krävas på ersättning för kostnader som belastat oss; dock ej mer än vinnarbudet. Vi utser det näst högsta budet till vinnare. Den personen kan välja att köpa produkten för sitt högsta bud eller tacka nej.
    2. Om budläggning på något sätt manipuleras via dataservrar eller annan typ av massutskick kommer dessa bud att anses som ogiltiga. Vi har rätt att diskvalificera dessa bud.


    I ditt pris. Tillkommer fraktkostnad och moms?

    Vinnaren av en auktion betalar vanligtvis inte för frakt av auktionsvinsten (om ej annat tydligt anges vid beskrivning av auktionsobjektet). Momsen är alltid inkluderad. 

    Vid leverans till adress utanför Sverige tillkommer extra fraktkostnad. Kund får information om denna extrakostnad genom kontakt med nätbutikens kundtjänst; kundtjanst@broadcastmedia.se

    Angivna priser i nätbutiken anges i svenska kronor inklusive moms. Det angivna värdet anges alltid av leverantören. Vi tar inte ansvar för tillfälliga priser hos andra aktörer. Auktionstjänsten tillämpar inte prisgaranti. Vid registrerat köp godkännes angivna priser och Kunden har därmed förpliktat sig att fullfölja betalning för de beställda produkterna.

    Vid uppenbart felaktiga prisangivelser av oss har vi rätt att häva ett genomfört köp. Om konsument inte godkänner hävningen rekommenderar vi kontakt med ARN.


    Vad är Köp Nu?

    I utvalda auktioner kan du välja mellan att bjuda eller omedelbart köpa auktionobjekt till rabatterat pris. Dessa objekt har knappen Bjud/Köp i stället för enbart Bjud .


    Kontakter för hjälp och ansvariga för auktionen?

    Vi svarar snabbt och mer än gärna på dina frågor. Du får ett svar inom några timmar. Du kan även ringa vår Kundtjänst mellan kl. 09.00-11.00 och 13.00- 6.00 på 0793-414467. Om du inte får svar eller om det är upptaget: LÄMNA INTE röstmeddelande; maila till kundtjanst@broadcastmedia.se . 


    När levereras produkterna och hur?

    Auktionsvinsten och köpta produkter levereras inom 3-7 arbetsdagar från det datum då auktionens vinnare betalat in det vinnande budet genom betalningslösningen Resurs Bank. Om paketet inte kan levereras genom brevintag, levereras paketet till ett utlämningsställe i Kundens närområde. Paket ska hämtas ut personligen med giltig legitimation och kolli- id eller genom ombud som visar upp mottagarens legitimation och egen legitimation. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post (kontrollera skräppostmappen), vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. 

    Auktionen har inget eget lager utan förmedlar produkter mellan konsument och leverantör. Angiven leveranstid är i samförstånd med leverantör men inget som auktionen kan ta eget ansvar för. Auktionen är inte ansvarig för försenad- eller utebliven leverens orsakad av omständighet utanför vår rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden. Exempel på omständighet är leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, strejk, terroristdåd, krig, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Vi följer Konsumentverkets regler för Nätauktioner och Distanshandel www.konsumentverket.se


    Outlösta Paket

    Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds av utlämningsstället till auktionstjänsten och Kund debiteras en avgift på 225 kronor för kostnader som belastar auktionstjänsten; administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.


    Ångerrätten?
     

    Vid köp av produkter gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan. 

    Ångerrätten gäller INTE vid följande fall: 
    a/ produkter som har anpassats personligt till Kund med t ex namntryck, logo. 

    b/ produkter som har använts.

    c/ produkter som har skadat originalemballage

    Kund betalar för returfrakt. Återbetalning/kreditering sker inom 5 arbetsdagar från det att vi har mottagit retur och inom 2 arbetsdagar kontrollerat produkten. 

    När Kund vill ångra ett köp ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, maila beskedet till Maila till kundtjanst@broadcastmedia.se och ange namn, ordernummer, fakturanummer och produktens namn. Kund kan även använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram. Produkten ska returneras inom 14 dagar får sänddatum för mailet där Kunden åberopat ångerrätt.


    Garantivillkoren?

    Fabriksnya produkter/tillbehör har en garantitid som bestäms av respektive underleverantör. Information om garantitid och särskilda garantivillkor för fabriksnya produkter är angivet i nätbutiken eller finns tillgängligt genom länk till underleverantörs sida. Garanti för varor täcker endast fabrikationsfel. Kundens order gäller som garantibevis. 


    Hur reklamera?

    Reklamationsrätten täcker produkter som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.Kund som önskar göra gällande fel i köpt produkt ska kontakta kundtjanst@broadcastmedia.se så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges i nätbutiken. Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta i nätbutiken. Auktionstjänsten står för returfrakten av godkända reklamationer. 

    När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kompenseras Kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det ska regleras inom 30 dagar från det att vi har mottagit reklamationen. Om ersättningsprodukt inte finns i lager återbetalas Kundens betalning. Vi förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder, se www.arn.seoch  www.konsumentverket.se. 


    Användarvillkor. Vilka allmänna villkor och auktionsregler är det som gäller?

    Genom att delta i auktionen accepterar du detta avtal med gällande auktionsregler. Du godkänner att vi mailar erbjudanden från leverantörer som erbjuder produkter i tjänsten efter avslutat auktion och att vi informerar dig om nya auktioner och erbjudanden genom ett Nyhetsbrev per epost. OBS! Vi vidaresäljer/lämnar inte dina uppgifter till andra företag. Det är enbart vi som arrangör som mailar Nyhetsbrev till dig. 

    Vi äger rätt att diskvalificera bud, t ex om någon av reglerna nedan inte följs: Har vi ej erhållit betalning för vinnarbud inom 10 dagar kan budet diskvalificeras och vi har rätten att utse det näst högsta budet till vinnare. Den personen kan välja att köpa produkten för sitt högsta bud eller tacka nej.

    Om budläggning på något sätt manipuleras via dataservrar kommer dessa att anses som ogiltiga. Vi har rätt att diskvalificera dessa bud.

    För att få delta i auktionen måste du ha fyllt 18 år.

    Samtliga bud är bindande.

    Dessa auktioner är avsedda för konsumenter och de produkter som medlemmarna vinner/köper är avsedda för eget bruk eller som present; inte för vidareförsäljning. Medlem kan stängas av om det är uppenbart att medlemmen systematiskt ägnar sig åt vidareförsäljning om denna över tid köper mer än 5 exemplar av samma auktionsobjekt. Det strider mot syftet med auktionen; att ge enskilda konsumenter möjlighet att i spännande auktioner köpa attraktiva produkter till förmånliga priser.

    Om inte annat anges för visst auktionsförfarande, agerar auktionen endast som förmedlare av vara, produkt eller tjänst. Vid reklamation ansvarar den part som sålt varan, produkten eller tjänsten, dvs den som auktionstjänsten angett som leverantör av varan, produkten eller tjänsten. Vi hjälper er givetvis med kontakt och eventuell reklamation om så önskas.

    Vi hanterar inte RUT- eller ROT-avdrag. 

    Vi som ansvarar för och arbetar med auktionen får inte delta i budgivningen eller på annat sätt påverka budgivningsprocessen.

    När du vinner/köper en vara i nätauktionen gäller samma regler som vid annan e-handel, det vill säga distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär bland annat att du normalt har 14 dagars ångerrätt, gäller ej resor och biljetter till evenemang. Din retur ska postas till oss samma dag som du ångrar ditt köp. Observera att produkten måste vara oanvänd och i oskadat skick, även originalförpackningen som din retur ska förpackas i måste vara i oskadat skick. Återbetalning genomförs när din retur har anlänt till leverantören och är kontrollerad. Om du ångrar dig när du handlat via internet eller postorder får du själv betala returfrakten. Returadress: Ring oss för adressuppgifter


    Information om att bjuda och köpa?

    För att få bjuda och beställa i nätbutiken måste Kunden ha fyllt 18 år. Kunden har ansvaret för att ingen annan än Kunden kan genomföra köp. Det innebär att Kunden inte ska avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras tryggt. Kundens dator som är inloggad i auktionen bör ej lämnas obevakad. Kunden ska omgående anmäla till auktionen om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till Kundens lösenord. Kunden ansvarar för alla köp som har genomförts med dennes inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.

    Auktionstjänsten förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning, exempelvis om kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

    Auktionstjänsten reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel i nätbutiken, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Auktionstjänsten har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation i nätbutiken ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge varans exakta färg, funktioner eller ursprung. 


    Vad är cookies (kaka)?

    En cookie (kaka) är en textfil som lagras på din dator. Cookies används för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. En cookie ligger kvar på besökarens dator i 12 månader efter det senaste besöket.

    Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Om du inte vill tillåta cookies så kan du välja att ändra inställningar i din webbläsare så att de inte accepteras. Genom att acceptera cookies på din dator så ger du Retech din tillåtelse att cookies används vid besök hos oss. Om din webbläsare eller brandvägg är inställd till att neka lagring av cookies kan du istället göra din beställning via e-post till: kundtjanst@retechinternational.se 

    Vi använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Informationen använder vi till att se hur besökaren/vår kund använder huvudsida och underliggande sidor. Vi tar fram besöksstatistik och information om besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur. Informationen sparas inte hos Broadcast Media Group. Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen. Informationen vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Broadcast använder en anonymiseringsfunktion hos Google Analytics, där verktyget tar bort de sista siffrorna i besökarnas IP-adress innan uppgiften lagras hos Google. Google kan överföra denna information till tredje part om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning.


    Vad gäller vid tvist?

    Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Broadcasts kundtjänst, kan Kund vända sig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Mer info finns här: www.arn.se. Kund kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister.Lämnas ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ärendet automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med Broadcast med ambitionen att lösa tvisten utanför domstol.

    Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol. 


    Hur hanterar och skyddar vi dina personuppgifter?

    Den 25 maj 2018 började lagen GDPR General Data Protection Regulation att gälla. Det är en gemensam lag inom EU som samordnar att samma regler gäller överallt i hela Europa för att skydda konsumentens personuppgifter. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ansvara för att ha full kontroll på sina kunders uppgifter. Här finns mer information: Datainspektionen

    Broadcast Media Group (”Broadcast”) är ansvarig för behandlingen av våra kunders personuppgifter som har registrerats och hur dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. Broadcast lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än till de företagspartners som nämns under rubriken.


    Tillgång till, uppdatering och korrigering av personuppgifter?

    Kund har, enligt gällande personuppgiftslagstiftning, rätt att en gång per kalenderår utan kostnad få besked om vilka personuppgifter som har lagrats i nätbutiken. Om Kund vill ha sådan information ska en skriftlig begäran postas till auktionstjänstens fysiska adress: Broadcast Media Group, Birger Jarlsgatan 104 N, Entréplan 114 20 Stockholm. 

    Begäran ska enligt gällande personuppgiftslagstiftning vara underskriven av Kund med angivna kunduppgifter, inklusive personnummer. Begäran kan av säkerhetsskäl INTE skickas per e-post. De begärda uppgifterna postas inom 30 dagar till Kunds registrerade adress. Om Kund ändrar e-post, adress, namn eller betalningsuppgifter eller för att säga upp användarkontot så skickas ett e-postmeddelande till kundtjanst@broadcastmedia.se              

    Force Majeure Auktionstjänsten ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation uppstår informerar Retech Kunden dels när problemet uppstår och i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och Auktionstjänsten rätt att häva köpet med omedelbar verkan. 


    Hur behandlar vi dina uppgifter? Se i överskådlig punktform, 1-9

    1. Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och mobilnummer för att vi skall kunna leverera dina beställda produkter.

    2. Vi lagrar ditt namn, adress, e-post, telefon (mobil), personnummer samt information om de produkter/tjänster som du har köpt för att kunna uppfylla våra åtaganden vid eventuell reklamation.

    3. Vi lagrar finansiell information om dina betalningar av våra produkter/tjänster för att kunna hantera våra åtaganden vid eventuell reklamation och för att följa Bokföringslagens krav på att spara kunduppgifter i 7 år efter köp.

    4. Vi lämnar ut dina adressuppgifter till tredje part (samarbetspartners) för att kunna hantering dina beställningar och betalningar. Dessa företag har förpliktat sig att inte vidarebefordra dina uppgifter. Uppgifterna används enbart för att hantera din beställning och betalning: a/ til respektive leverantör av erbjudna produkter som ansvarar för leverans av produkter som du har köpt.
      b/ till betaltjänsten Resurs Bank som hanterar betalning av beställda produkter.

    5. Du har när som helst rätt att begära att dina uppgifter raderas ur systemen, med två begränsningar; 1. Bokföringslagens krav på att spara kunduppgifter. Vi lagrar dina uppgifter efter köp i 7 år. 2. För att kunna hantera eventuella reklamationer under din garantiperiod om 12 månader efter ditt köp måste vi ha tillgång till dina kunduppgifter under den perioden.

    6. Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet.

    7. Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv.

    8. I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss. Du har rätt att få veta vilken lagrad information vi baserar våra erbjudanden till dig på.

    9. Observera att du har rätt att få ett utdrag av all kundinformation som vi har om dig hos oss inom 30 dagar från den dag som du begär ut uppgifterna. Dessa uppgifter postas av sekretesskäl till din registrerade adress, ej via epost.


    Registrerade kunduppgifter?

    Du kan känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Vi följer den gällande dataskyddslagstiftning GDPR. Villkoren nedan är enbart tillämpliga för Kund som är konsument. 

    Broadcast Media Group håller ett register över samtliga kunder som har registrerat sig eller köpt något i nätbutiken. Registret innehåller personuppgifter som namn, postadress, telefonnummer, mailkonto, leverans-, betalnings- och inköpsuppgifter baserade på användningen av Broadcasts auktionstjänst och nätbutik. Uppgifterna används av Broadcast för hantering och leverans av köpta produkter och som underlag för statistik och produktutveckling. Uppgifterna kan ligga till grund för att vi ska kunna optimera användarupplevelsen för konsument genom hur innehållet presenteras. Broadcasts kunder och registrerade användare samtycker till att personuppgifterna används enligt ovan och att marknadsföring även kan ske via Broadcasts egen e-post. Marknadsföringen via e-post regleras i marknadsföringslagen.

    Registrerade personuppgifter, namn, adress och mobilnummer (för avisering) lämnas ut till följande samarbetspartners: 

    1. Namngivna leverantörer i respektive auktionsobjekt som hanterar logistik, förpackning och leverans av vunna och köpta produkter.
     
    2. Betalföretaget Resurs Bank som hanterar betalningar för vunna och köpta produkter. 

    Dessa företag har förpliktat sig att inte vidarebefordra dina uppgifter. Uppgifterna används enbart för att hantera dina beställningar och betalningar. Personuppgifter lämnas ut till myndighet endast med stöd av lag eller myndighetsbeslut. Broadcast använder ej heller dina uppgifter inom annan verksamhet eller av dotterbolag till Broadcast. 

    Samtliga konsumenter har rätt att skriftligen utan kostnad återkalla sitt samtycke till lagring av personuppgifter, begära ett registerutdrag av registrerade uppgifter eller rättelse/radering av eventuellt felaktiga uppgifter. Uppgifterna kan efter begäran spärras mot marknadsföring. Personuppgifter sparas ej mer än 2 år från registreringsdatum och vid köp i 7 år från senaste köp för att därefter raderas. 


    Vem är ansvarig för innehållet i tjänsten?

    Broadcast Media Group
    Organisationsnummer: 969746-5905
    Ansvarig utgivare: Kenneth Engström. Tel: 0708 450614
    mail: kenneth.engstrom@broadcastmedia.se

    Bank: SEB Östermalmstorg, Stockholm


    Vill du att ditt företags produkter ska säljas och marknadsföras i M3 Auktion?

    Maila till:
    Kenneth Engström
    kenneth.engstrom@broadcastmedia.se
    eller ring 0708 450614


    Innehållet i tjänsten är skyddat enligt lag

    Informationen i M3 Auktion är skyddad genom immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att nätbutikens texter, namn, varumärken, produktnamn, bilder, design och layout samt information om produkter/tjänster inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Broadcast Media Group och från leverantör som publiceras i tjänsten. Överträdelse beivras med krav på skadestånd.